Z cyklu „Co w pracowniach piszczy?” ­čžÉ Pracownia muzyczno-teatralna ÔÇô instruktor i choreoterapia ­čĺâ

­čśâInstruktorem w naszej pracowni jest pani Marlena Menia Mandziuk, zwana Wiewi├│r─ů- pedagog (oligofrenopedagog), certyfikowany instruktor choreoterapii z elementami arteterapii, wra┼╝liwiec, animator, ognista tw├│rcza dusza, inicjatorka i inspiratorka. Kocha taniec/ruch (autentyczny, intuicyjny, improwizowany) oraz sztuk─Ö czyli arteterapi─Ö, w tym szczeg├│lnie choreoterapi─Ö. Uwielbia kontakt z natur─ů, chodzi─ç boso, gapi─ç si─Ö w chmury, le┼╝e─ç w trawie, tworzy─ç r─Ökodzie┼éo odwa┼╝nie odkrywa─ç nowe l─ůdy.. Uczestniczka warsztat├│w, kurs├│w, szkole┼ä z zakresu dzia┼éa┼ä plastycznych i arte, ruchu/ta┼äca, ┼Ťwiadomo┼Ťci cia┼éa i pracy z nim, teatru, muzykoterapii oraz animacji. Ponadto pasjonuje si─Ö gr─ů na instrumentach etnicznych (b─Öbny afryka┼äskie, kalimba itp.), Rav Vast oraz, kuglarstwem, hand made.
­čĺâChoreoterapia – jedna z technik arteterapii, w kt├│rej g┼é├│wnym elementem terapeutycznym jest taniec Termin choreoterapia wywodzi si─Ö z j─Özyka greckiego „choreia” ÔÇô taniec i „therapeia” ÔÇô lec zenie, terapia. Jest to aktywna forma pracy z cia┼éem wyra┼╝ana poprzez ruch przy muzyce, ale nie tylko. Bogaty wachlarz mo┼╝liwo┼Ťci i wszechstronne oddzia┼éywanie oddaje jej wielowymiarowy charakter – oddzia┼éuje bowiem na sfer─Ö emocjonaln─ů, motoryczn─ů, poznawcz─ů i spo┼éeczn─ů. Taniec zaspokaja te nasz─ů naturaln─ů potrzeb─Ö, daje przestrze┼ä do eksperymentowania i improwizowania, poznawania i pr├│bowania r├│┼╝nych mo┼╝liwo┼Ťci ruchowych, otwiera nasz wewn─Ötrzny ┼Ťwiat, daje mo┼╝liwo┼Ť─ç prze┼╝ywania i odkrywania w┼éasnych uczu─ç, roz┼éadowania zablokowanych emocji, uwalniania napi─Ö─ç z cia┼éa, wyra┼╝ania siebie poza s┼éowami, swobodnej ekspresji Wszystko to stwarza mo┼╝liwo┼Ť─ç osi─ůgania harmonii cia┼éa i umys┼éu.
­čĹëCO robimy na zaj─Öciach?
– ┼é─ůczymy ruch z dzia┼éaniami plastycznymi m.in. tworzenie r├│┼╝nego rodzaju map np. mapy my┼Ťli zwi─ůzanych z zainteresowaniami, w┼éasn─ů osob─ů, mocnymi stronami, mapa pozytywnych s┼é├│w/wzmocnie┼ä, rozwijaj─ůce wyobra┼║ni─Ö np. wyj┼Ťcie z linii, malarskie ÔÇô malowanie bez brudzenia, wyklejanie, kolorowanie gotowych mandali itp.
– elementy pracy z cia┼éem – ─çwiczenia oddechowe (w tym oddychanie nosem), wizualizacja, automasa┼╝, skan cia┼éa, uchwyt czo┼éowo-potyliczny, palming, pozycja mocy itp
– zaj─Öcia muzyczno-ruchowe, ta┼äce integracyjne,
ta┼äce w kr─Ögu, rozgrzewka ruchowa, mowa cia┼éa, gestykulacja, praca nad mimik─ů twarzy, emocje, ─çwiczenia rozci─ůgaj─ůce, taniec
z rekwizytem, swobodna ekspresja ruchowa, rozluźnianie ciała, taniec strukturalny.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Pliki cookie
Serwis wykorzystuje pliki cookies, czyli pliki tekstowe zapisywane na komputerze U┼╝ytkownika, identyfikuj─ůce go w spos├│b potrzebny do umo┼╝liwienia niekt├│rych operacji. Ograniczenia stosowania plik├│w cookies mog─ů wp┼éyn─ů─ç na niekt├│re funkcjonalno┼Ťci dost─Öpne na stronach internetowych Serwisu. Dowiedz si─Ö wi─Öcej w Polityce prywatno┼Ťci Polityka prywatno┼Ťci